Biskops Arnö

I morse tog jag en sväng till Biskops Arnö lite på vinst och förlust. Jag vet att det kan vara svårt att rampa pga. växtligheten och det var fan i mig gränsfall. Video Många hade nog gett upp men jag envisades med att plocka vattenpest ur propellern en 5-6 ggr innan jag kunde vända båten. Första 50m måste man backa ut från rampen och då fastnar ju gräset i propellern. Man märkte det tydligt när båten inte längre rörde på sig att det var en stor klump med sjögräs som for runt, runt... Till slut så kom jag loss och stack iväg ner till Varpsund för att kolla om det fanns några spår efter Asp. Det var kav lungt på sjön och ingen Asp som jagade så jag åkte upp åt andra hållet för att kolla efter abborre. Väl framme vid ett sund med ett par gräsgrynnor så hittade jag abborre. Ganska bra storlek på samtliga. Inga monsterabborrar men heller inga tusenbröder som jag fiskat nog av i sommar. Gäddorna var som vanligt med och lekte. Ibland fick jag upp dom, ibland snodde dom jiggen.

Abborre på ekolodet. Sätt igång...

Smack 600 g...

En till lika stor. Bra storlek på borrarna här....

Bara att vifta med tummen så kom dom...Ha, ha.. Video